Europejski Tydzień Kodowania

CodeWeek to przedsięwzięcie organizowane każdego roku i skierowane do wszystkich, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Głównym celem tego wydarzenia jest promowanie kodowania i programowania. To możliwość poznania gier logicznych, grafiki komputerowej czy elementów robotyki.
W ramach CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania, nauczyciele informatyki, edukacji wczesnoszkolnej i bibliotekarze na różnych zajęciach z uczniami wprowadzali elementy programowania i kodowania, udostępniając zasoby naszej Kindloteki.
Starsze klasy programowały wirtualnego robota w świecie Minecraft i Star Wars, tańczącego do wybranej muzyki, a także tworzyły skrypty w programie Scratch.
Uczniowie klasy trzeciej programowali robota Dash, by przeszedł określoną trasą, „zbierając” po drodze kwiatki, a omijając liście. Potem dzieci robiły „żywe mosty”, przez które robot miał przejechać. Natomiast uczniowie klasy drugiej programowali Ozoboty, tworząc dla nich papierowe zoo i zakodowane ścieżki, po których się poruszały.
W ubiegłym roku w wydarzeniach zorganizowanych pod szyldem CodeWeek wzięło udział ponad 4,2 miliona uczestników z 80 krajów na całym świecie. Średni wiek uczestników wynosił 11 lat, a 92 % wydarzeń odbyło się w szkołach.