Innowacje/Programy/Projekty

Innowacje pedagogiczne w naszej szkole

Czym jest innowacja pedagogiczna?

Innowacja pedagogiczna to każde nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły/placówki. Podstawowym wymogiem stawianym innowacjom jest potwierdzenie, że gwarantują realizację zadań szkoły określonych w prawie oświatowym, w szczególności podstawy programowej.

PROGRAMY EDUKACYJNE W NASZEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ

Czemu służą programy edukacyjne?

11

Programy edukacyjne  wspomagają  proces nauczania i sprawdzanie wiedzy. To wyjątkowa grupa pomocy dydaktycznych, dzięki którym  jesteśmy w stanie wspomóc proces edukacji naszych dzieci zarówno w szkole, jak i w domu. Więc nie czekaj dłużej i zobacz jakie programy są realizowane w naszej szkole.

Aktywny do kwadratu

„Aktywny do kwadratu” to program ministerialny mający na celu poprawę sprawności dzieci i młodzieży. Zajęcia ukierunkowane są po kątem ogólnego rozwoju dziecka oraz ukształtowania takich cech motoryczno – technicznych aby móc w pełni rozwijać zdolności z różnych gier sportowych. Taki program realizowany jest w naszej szkole. Zajęcia prowadzone były od września do grudnia jako pierwsza część cyklu. Łącznie uczestniczyło w nich 45 osób. Chcielibyśmy nadmienić,  że nasza szkoła przystąpiła do realizacji II części, a Zajęcia będą prowadzone w każdy poniedzialek i wtorek od godz.15.30 do 17.00. do czasu zakończenia roku szkolnego. Zapraszamy na Zajęcia z siatkówki oraz piłki nożnej. Zapraszamy dziewczęta i chłopców.

Mały Mistrz

W 1. półroczu obecnego roku szkolnego w naszej szkole realizowany był ministerialny program „Mały Mistrz”,  mający na celu poprawę zdrowia i sprawności fizycznej uczniów klas I-III poprzez zajęcia sportowe prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli.  U nas zajęciami objęte były klasy 3, w których uczy się 67 uczniów. Zajęcia prowadzone były przez p. Radosława Bąka , nauczyciela wychowania fizycznego z kl. 4-8. W każdym oddziale klasowym zrealizowano 16h lekcyjnych, na których uczniowie zdobyli umiejętności z zakresu odbić piłki siatkowej sposobem górnym, tworzyli dwójkowe oraz trójkowe układy gimnastyczne, a także poznali zasady gry w Dodgeball.  Ponadto dzięki udziałowi w programie, MSiT wyposażyło naszą szkołę w sprzęt sportowy, z którego korzystają uczniowie klas 1-3. Oprócz sprzętu uczniowie klas 3 otrzymali pamiątkowe koszulki z logo programu. Obecnie czekamy na decyzję MSiT w sprawie kontynuowania programu w drugim półroczu. 

Wspólnie mocniejsi- uczymy się przez integrację

Klasa V a już po raz drugi uczestniczy w realizacji programu „Wspólnie mocniejsi- uczymy się przez integrację”. Tym razem zadania projektowe dotyczyły pojęcia tolerancji. Uczniowie przygotowali na lekcjach wychowawczych plakaty obrazujące, czym ona dla nich jest oraz jak rozumieją to stwierdzenie. Jednocześnie integrowali się pracując w grupach i ucząc współpracy.

Literki w akcji

Uczniowie klas pierwszych przez cały semestr realizowali Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Literki w akcji”. Innowacja „Literki w akcji” pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod. Zachęca do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki. Uczniowie  realizowali różne zadania projektowe – literkowe memory, piankowa litera, zakręcone litery, litery z materiałów przyrodniczych… Dzieci w czasie wykonywania tych zadań rozwijały kompetencje społeczne – współpraca, komunikacja, rozwiązywanie problemów. Nauka liter miała formę zabawy i służyła ich utrwaleniu.

InterART - Każdy z nas jest inny i każdy taki sam.

Uczniowie klasy 1a i 2a rozwijały kompetencje społeczne biorąc udział w programie edukacji antydyskryminacyjnej InterART Każdy z nas jest inny i każdy taki sam. Poprzez udział w programie dzieci uczyły się, jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności, osoby jąkające się oraz osoby innego pochodzenia. Dzieci śledząc losy bohaterów rozwijają empatię i wiedzą, że każdy potrzebuje szacunku i uwagi, bez względu na to, jak mówi, jakim językiem się posługuje lub jak się porusza.