Innowacja pedagogiczna to każde nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły/placówki. Podstawowym wymogiem stawianym innowacjom jest potwierdzenie, że gwarantują realizację zadań szkoły określonych w prawie oświatowym, w szczególności podstawy programowej.
Programy edukacyjne wspomagają proces nauczania i sprawdzanie wiedzy. To wyjątkowa grupa pomocy dydaktycznych, dzięki którym jesteśmy w stanie wspomóc proces edukacji naszych dzieci zarówno w szkole, jak i w domu. Więc nie czekaj dłużej i zobacz jakie programy są realizowane w naszej szkole.
„Aktywny do kwadratu” to program ministerialny mający na celu poprawę sprawności dzieci i młodzieży. Zajęcia ukierunkowane są po kątem ogólnego rozwoju dziecka oraz ukształtowania takich cech motoryczno – technicznych aby móc w pełni rozwijać zdolności z różnych gier sportowych. Taki program realizowany jest w naszej szkole. Zajęcia prowadzone były od września do grudnia jako pierwsza część cyklu. Łącznie uczestniczyło w nich 45 osób. Chcielibyśmy nadmienić, że nasza szkoła przystąpiła do realizacji II części, a Zajęcia będą prowadzone w każdy poniedzialek i wtorek od godz.15.30 do 17.00. do czasu zakończenia roku szkolnego. Zapraszamy na Zajęcia z siatkówki oraz piłki nożnej. Zapraszamy dziewczęta i chłopców.
Klasa V a już po raz drugi uczestniczy w realizacji programu „Wspólnie mocniejsi- uczymy się przez integrację”. Tym razem zadania projektowe dotyczyły pojęcia tolerancji. Uczniowie przygotowali na lekcjach wychowawczych plakaty obrazujące, czym ona dla nich jest oraz jak rozumieją to stwierdzenie. Jednocześnie integrowali się pracując w grupach i ucząc współpracy.
Uczniowie klas pierwszych przez cały semestr realizowali Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Literki w akcji”. Innowacja „Literki w akcji” pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod. Zachęca do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki. Uczniowie realizowali różne zadania projektowe – literkowe memory, piankowa litera, zakręcone litery, litery z materiałów przyrodniczych… Dzieci w czasie wykonywania tych zadań rozwijały kompetencje społeczne – współpraca, komunikacja, rozwiązywanie problemów. Nauka liter miała formę zabawy i służyła ich utrwaleniu.
Uczniowie klasy 1a i 2a rozwijały kompetencje społeczne biorąc udział w programie edukacji antydyskryminacyjnej InterART Każdy z nas jest inny i każdy taki sam. Poprzez udział w programie dzieci uczyły się, jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności, osoby jąkające się oraz osoby innego pochodzenia. Dzieci śledząc losy bohaterów rozwijają empatię i wiedzą, że każdy potrzebuje szacunku i uwagi, bez względu na to, jak mówi, jakim językiem się posługuje lub jak się porusza.
Szkoła Podstawowa nr 12 jest szkołą otwartą, dynamicznie rozwijającą się i ukierunkowaną na oczekiwania uczniów, rodziców, jak i nauczycieli.