Projekt polegał na wykazaniu różnic i podobieństw pomiędzy tradycjami Dnia Matki w różnych krajach. Każdy z partnerów musiał przygotować obrazy lub rysunki oraz kartki z tradycyjnymi życzeniami z okazji Dnia Matki. Później wszyscy wymienialiśmy się zdjęciami naszych uczniów i ich mam oraz własnoręcznie wykonanymi kartkami, aby każda szkoła mogła je otrzymać. Następnie szkoły przygotowały gazetki ścienne z kartami, aby cała społeczność szkolna mogła je zobaczyć.
Projekt miał na celu zmiany w sposobie traktowania zwierząt. Chcieliśmy uświadomić społecznościom, aby bardziej dbać o te istoty. Coraz więcej psów i kotów jest porzucanych przez ludzi i pozostawianych na ulicach. Mamy nadzieję, że to się zmieni.
Projekt służył poznaniu tradycji europejskich i uzyskaniu szerokiego poglądu na podobieństwa i różnice między krajami europejskimi, aby pomóc dzieciom lepiej zrozumieć kulturę innych krajów, ich tradycje i sposoby ich celebrowania.
Blog of my city, my country and my world – Blog o moim mieście, moim kraju i o moim świecie
Główna idea tego projektu opierała się na podejściu ludzi różnych kultur i sposobów życia w kilku krajach: jakie problemy ich niepokoją, jak wykorzystują swój wolny czas, jak chcieliby zmienić swoje rodzinne miasto. Co myślą o przyjaźni, mówieniu innymi językami, odwiedzaniu innych krajów, poznawaniu innych kultur, jakie jedzenie, jaką muzykę, jakie ubrania, jakie zajęcia, jakie sporty lubią.
Just before Football Feast - Tuż przed Świętem Piłkarskim
Nasi uczniowie przygotowywali się do zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, organizowanych w Polsce i Ukrainie. Przedstawiali drużyny piłkarskie, projektowali własne koszulki, szaliki, maskotki, układali piosenki dla swoich drużyn narodowych.
Traditional food of our countries – Tradycyjne potrawy w naszych krajach
W trakcie realizacji tego projektu uczniowie zapoznali się z typowymi potrawami naszych partnerów. Porównywali zwyczaje i tradycje lub sposoby jedzenia. Wymieniali się wiedzą i przepisami kulinarnymi.
Uczniowie prezentowali zdjęcia swoich czworonożnych przyjaciół i opisywali ich zwyczaje, ulubione jedzenie, zabawy, umiejętności oraz dzielili się wiedzą jak dbać o swojego psa. W podsumowaniu pisali dlaczego piesek jest ich przyjacielem.
Ser jest produktem, który zawsze towarzyszył ewolucji człowieka, od jego pojawienia się po dzień dzisiejszy, będąc elementem wspólnym wszystkich krajów UE. Reprezentuje ludzką kreatywność i dziedzictwo kulturowe różnych narodów Europy, może przyczynić się z jednej strony do zjednoczenia wszystkich, a po drugie, do docenienia różnorodności kulturowej, ilustrując europejskie motto „Razem w różnorodności”. Choć tak obecny w naszym codziennym życiu, okazuje się, że produkt ten jest wciąż bardzo nieznany i wydaje się zupełnie niezauważony. Celem projektu było odkrycie i poznanie niektórych aspektów związanych z tym produktem, w dobrym nastroju i dobrej zabawie. Poznawaliśmy gatunki sera z różnych krajów Europy, technologie ich produkcji, wymienialiśmy się przepisami na potrawy z użyciem sera, a na koniec tradycyjną pocztą każda grupa wysyłała do swoich partnerów paczki z serami, więc mogliśmy także spróbować tego przysmaku. My wysłaliśmy oczywiście góralskie oscypki.
Happy Hands All Over The World (World Children's Day) - Szczęśliwe dłonie na całym świecie (Światowy Dzień Dziecka)
Celem projektu była promocja „Światowego Dnia Dziecka”, który przypada 20 listopada. Uczniowie zaprojektowali i wykonali swoją plakietkę, była to odrysowana dłoń na kartce papieru, na której uczniowie zapisywali swoje prawa. Papierowe dłonie zostały wycięte i umieszczone na planszy przedstawiającej kulę ziemską.
W tym projekcie dzieliliśmy się różnorodnością obchodów Nowego Roku w naszych domach. Naszym celem było uświadomienie uczniom, jak inne kultury świętują tę wyjątkową noc. Uczniowie dowiedzieli się, jakie potrawy jedzą inne narody i jakie uroczystości obchodzą w swoich krajach. Każdy uczestnik przygotowywał noworoczne kartki z życzeniami, które wysyłaliśmy do siebie. Następnie otrzymane kartki umieściliśmy na szkolnej wystawie.
W ciągu jednego roku uczniowie dzielili się obchodami świąt, ważnych dni, uroczystościami z kalendarza danego kraju. Uczestnicy opisywali te święta, jak są obchodzone, przybliżali tradycje z tym związane, stroje, potrawy i jakie znaczenie ma dla danego kraju lub osoby.
Our school diary 2016 - Nasz pamiętnik szkolny 2016
Projekt miał na celu podzielenie się z partnerami wydarzeniami szkolnymi. Uczestnicy opisywali jakie uroczystości, święta, wycieczki, zawody sportowe odbywały się w szkole, czy klasie Na koniec został utworzony roczny dziennik oceniający wszystkie wykonane działania.
Uczestnicy projektu: Polska, Hiszpania, Litwa, Ukraina, Finlandia, Turcja
Realizacja: 2016 r.
The video bridge between schools - Most wideo pomiędzy szkołami
Uczestnicy przygotowywali prezentację wideo na temat swojej szkoły. Wymienialiśmy się materiałami z naszym partnerem. Po obejrzeniu filmów uczniowie mieli możliwość napisania odpowiedzi na pytania naszych partnerów. W ten sposób mogliśmy zobaczyć szkołę w Turcji, poznać zasady, tradycje tam panujące.
Uczestnicy projektu: Polska, Turcja
Realizacja: 2017/2018
What do you do in your spare time? – Co robisz w wolnym czasie?
Uczniowie opisywali jak spędzają swój czas wolny za pomocą zdjęć i filmów. W ten sposób każdy miał możliwość poznania nowych form wypoczynku, wymienienia się pomysłami i podzielenia się swoimi zainteresowaniami oraz hobby.
Zmiany klimatyczne wpływają destrukcyjnie na wszystkie kraje świata. Dlatego wszyscy musimy działać. Celem projektu było uświadomienie naszym uczniom, że niedługo będą dorośli, będą mogli lepiej żyć w przyszłości, zdobywać niezbędne informacje i znajdować rozwiązania, aby pomóc naszej planecie. Dzięki naszemu projektowi nasi uczniowie krytycznie spojrzą na zmiany klimatyczne zachodzące za sprawą nas wszystkich i nauczą się w jaki sposób chronić Ziemię. Zorganizowaliśmy wideokonferencję, aby się poznać, uczniowie mieli możliwość rozmawiania w języku angielskim.