Innowacje pedagogiczne

Program rozszerzający oraz urozmaicający podstawę programową z wychowania fizycznego

Szkoła Dzieciaki i Wspinanie!

Na terenie naszej szkoły realizujemy program rozszerzający oraz urozmaicający podstawę programową z wychowania fizycznego pt. „Szkoła Dzieciaki i Wspinanie”. Program skierowany jest do wszystkich uczniów z klas 4-8, chętnych spróbowania swoich sił na sztucznej ścianie wspinaczkowej. Program obejmuje jedno wyjście w każdym semestrze roku szkolnego dla wszystkich chętnych osób z danej klasy. Udział w programie jest nieobowiązkowy i płatny. Zajęcia odbywają się na terenie sosnowieckiego centrum wspinania Sport Poziom 450 pod czujnym okiem Poziomowych instruktorów. Wyjścia poszczególnych klas odbywają się wg harmonogramu. Wszelkie informacje dostępne są u p. Radosława Bąka, nauczyciela wychowania fizycznego w gabinecie WF. Zapraszamy do wspinania! 

Innowacja pedagogiczna na zajęciach rewalidacji

Mój przyjaciel z daleka !

Adresatem innowacji jest uczeń klasy 4. Czas realizacji innowacji obejmuje 7 miesięcy. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć rewalidacji indywidualnej raz w miesiącu. Podczas tych zajęć uczniowie zajmą się pisaniem do siebie listów, pocztówek

i przygotowywaniem drobnych upominków. Wymiana listowa odbywać się będzie pomiędzy różnymi miejscowościami. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei integracji rówieśniczej oraz propagowanie tradycyjnych metod komunikowania się. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do nawiązywania wzajemnych pozytywnych relacji rówieśniczych, poznania siebie

i miejscowości w których się uczą z wykorzystaniem tradycyjnej metody wymiany informacji.

 

Motywacja wprowadzenia innowacji:

W dobie Internetu, telefonów coraz częściej zapominamy o tradycyjnych metodach przekazywania informacji. Nasze wiadomości stają się schematyczne, bezosobowe, pełne skrótów myślowych. Możliwość korespondowania otworzy dziecko na świat i nowe przyjaźnie, stworzy wspaniałą okazję do wzbogacenia wiedzy, ponadto wpłynie pozytywnie na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka, nauczy empatii i szacunku, stworzy możliwość dawania radości innym. Kultywowanie tradycji epistolograficznej ukształtuje kompetencje językowe podopiecznego i umiejętności redagowania tekstów. Samodzielne przyozdabianie listów

i przygotowywanie drobnych upominków, przyczyni się do usprawnienia motoryki małej, wyćwiczy staranne i estetyczne pismo, rozwinie umiejętności artystyczne, kreatywność

i wyobraźnię. Innowacja ta, ma również na celu propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji, przybliżenie zasad działania poczty oraz przypomnienie z jakich okazji wysyła się pocztówki i listy. Chciałabym, aby uczeń poznał świat w nieco inny sposób, by zajęcia wiązały się także z radosnym oczekiwaniem na przychodzącą korespondencję.

Nauczyciel Karina Lichtenberg

Innowacja pedagogiczna na zajęciach rewalidacji

Poukładaj swoje emocje - zabawa puzzlami !

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

Bajki uczą języka!

Innowacja pedagogiczna z wychowania fizycznego

Koszykówka !

Na terenie naszej szkoły prowadzona jest innowacja z koszykówki, są to zajęcia, które odbywają się raz w tygodniu dla chłopców klas III-VI . Celem tych zajęć jest wyciągnięcie jak największej ilości dzieci do gry, a przede wszystkim stworzenie im warunków do wyżycia ruchowego i wszechstronnego rozwoju motorycznego. Zabawowe elementy tego sportu oraz indywidualizacja poczynań, daje satysfakcję wszystkim uczestnikom. Mini-koszykówka wzbogaca zasób podstawowych ruchów, podnosi sprawność ruchową i koordynacyjną. Poprzez gry i zabawy ruchowe chłopcy uczą się podstawowych elementów techniki gry.  Wszystkich chętnych chłopców zapraszamy we wtorki na 16.30, zajęcia prowadzi nauczyciel naszej szkoły Pani  Trener Marzena Rudolf.

Innowacja pedagogiczna w edukacji matematycznej

Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w edukacji matematycznej !

Nadrzędnym celem programu innowacyjnego jest stymulowanie rozwoju uczniów poprzez rozwiązywanie ciekawych problemów z różnych dziedzin matematyki – wykorzystując gry matematyczne. Zamierzeniem autora programu jest poszerzenie zakresu edukacji matematycznej poprzez wskazanie jej w naturalnym środowisku dziecka- jako forma zabawy. Innowacja jest propozycją cyklu zajęć i działań rozwijających w szerszym stopniu umiejętności i zainteresowania matematyczne.

Nauczyciel Małgorzata Jaklewicz

Innowacja pedagogiczna z plastyki

Cztery pory roku i ekologia w plastyce !

Od października 2023r. na zajęciach kółka plastycznego w kl. III realizowany jest program innowacji pedagogicznej- Cztery pory roku i ekologia w plastyce. Głównymi celami tej innowacji jest:

  • Poznanie nowych technik plastycznych
  • Wdrażanie do wytrwałości i konsekwencji w działaniu
  • Pobudzenie i rozwijanie twórczego myślenia
  • Kształtowanie zdolności manualnej i techniki rysunku
  • Ćwiczenia motoryki dłoni
  • Rozwijanie aktywności twórczej, zdolności plastycznej
  • Poznanie czterech pór roku w plastyce
  • Poznanie kolorów podstawowych i pochodnych w poszczególnych porach roku
  • Wdrażanie ekologii w plastyce

Uczniowie podczas pracy wykorzystują różnorodne techniki plastyczne na podstawie pór roku za pomocą podstawowych kolorów i przy materiałach ekologicznych w procesie rozwijania swobodnej ekspresji plastycznej w kl. III szkoły podstawowej.

Nauczyciel Agnieszka Siemko