Program rozszerzający oraz urozmaicający podstawę programową z wychowania fizycznego
Szkoła Dzieciaki i Wspinanie!
Na terenie naszej szkoły realizujemy program rozszerzający oraz urozmaicający podstawę programową z wychowania fizycznego pt. „Szkoła Dzieciaki i Wspinanie”. Program skierowany jest do wszystkich uczniów z klas 4-8, chętnych spróbowania swoich sił na sztucznej ścianie wspinaczkowej. Program obejmuje jedno wyjście w każdym semestrze roku szkolnego dla wszystkich chętnych osób z danej klasy. Udział w programie jest nieobowiązkowy i płatny. Zajęcia odbywają się na terenie sosnowieckiego centrum wspinania Sport Poziom 450 pod czujnym okiem Poziomowych instruktorów. Wyjścia poszczególnych klas odbywają się wg harmonogramu. Wszelkie informacje dostępne są u p. Radosława Bąka, nauczyciela wychowania fizycznego w gabinecie WF. Zapraszamy do wspinania!
Innowacja pedagogiczna na zajęciach rewalidacji
Mój przyjaciel z daleka !
Adresatem innowacji jest uczeń klasy 4. Czas realizacji innowacji obejmuje 7 miesięcy. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć rewalidacji indywidualnej raz w miesiącu. Podczas tych zajęć uczniowie zajmą się pisaniem do siebie listów, pocztówek
i przygotowywaniem drobnych upominków. Wymiana listowa odbywać się będzie pomiędzy różnymi miejscowościami. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei integracji rówieśniczej oraz propagowanie tradycyjnych metod komunikowania się. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do nawiązywania wzajemnych pozytywnych relacji rówieśniczych, poznania siebie
i miejscowości w których się uczą z wykorzystaniem tradycyjnej metody wymiany informacji.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
W dobie Internetu, telefonów coraz częściej zapominamy o tradycyjnych metodach przekazywania informacji. Nasze wiadomości stają się schematyczne, bezosobowe, pełne skrótów myślowych. Możliwość korespondowania otworzy dziecko na świat i nowe przyjaźnie, stworzy wspaniałą okazję do wzbogacenia wiedzy, ponadto wpłynie pozytywnie na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka, nauczy empatii i szacunku, stworzy możliwość dawania radości innym. Kultywowanie tradycji epistolograficznej ukształtuje kompetencje językowe podopiecznego i umiejętności redagowania tekstów. Samodzielne przyozdabianie listów
i przygotowywanie drobnych upominków, przyczyni się do usprawnienia motoryki małej, wyćwiczy staranne i estetyczne pismo, rozwinie umiejętności artystyczne, kreatywność
i wyobraźnię. Innowacja ta, ma również na celu propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji, przybliżenie zasad działania poczty oraz przypomnienie z jakich okazji wysyła się pocztówki i listy. Chciałabym, aby uczeń poznał świat w nieco inny sposób, by zajęcia wiązały się także z radosnym oczekiwaniem na przychodzącą korespondencję.
Nauczyciel Karina Lichtenberg
Innowacja pedagogiczna na zajęciach rewalidacji
Poukładaj swoje emocje - zabawa puzzlami !
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
Bajki uczą języka!
Innowacja pedagogiczna z wychowania fizycznego
Koszykówka !
Na terenie naszej szkoły prowadzona jest innowacja z koszykówki, są to zajęcia, które odbywają się raz w tygodniu dla chłopców klas III-VI . Celem tych zajęć jest wyciągnięcie jak największej ilości dzieci do gry, a przede wszystkim stworzenie im warunków do wyżycia ruchowego i wszechstronnego rozwoju motorycznego. Zabawowe elementy tego sportu oraz indywidualizacja poczynań, daje satysfakcję wszystkim uczestnikom. Mini-koszykówka wzbogaca zasób podstawowych ruchów, podnosi sprawność ruchową i koordynacyjną. Poprzez gry i zabawy ruchowe chłopcy uczą się podstawowych elementów techniki gry. Wszystkich chętnych chłopców zapraszamy we wtorki na 16.30, zajęcia prowadzi nauczyciel naszej szkoły Pani Trener Marzena Rudolf.
Innowacja pedagogiczna w edukacji matematycznej
Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w edukacji matematycznej !
Nadrzędnym celem programu innowacyjnego jest stymulowanie rozwoju uczniów poprzez rozwiązywanie ciekawych problemów z różnych dziedzin matematyki – wykorzystując gry matematyczne. Zamierzeniem autora programu jest poszerzenie zakresu edukacji matematycznej poprzez wskazanie jej w naturalnym środowisku dziecka- jako forma zabawy. Innowacja jest propozycją cyklu zajęć i działań rozwijających w szerszym stopniu umiejętności i zainteresowania matematyczne.
Nauczyciel Małgorzata Jaklewicz
Innowacja pedagogiczna z plastyki
Cztery pory roku i ekologia w plastyce !
Od października 2023r. na zajęciach kółka plastycznego w kl. III realizowany jest program innowacji pedagogicznej- Cztery pory roku i ekologia w plastyce. Głównymi celami tej innowacji jest:
- Poznanie nowych technik plastycznych
- Wdrażanie do wytrwałości i konsekwencji w działaniu
- Pobudzenie i rozwijanie twórczego myślenia
- Kształtowanie zdolności manualnej i techniki rysunku
- Ćwiczenia motoryki dłoni
- Rozwijanie aktywności twórczej, zdolności plastycznej
- Poznanie czterech pór roku w plastyce
- Poznanie kolorów podstawowych i pochodnych w poszczególnych porach roku
- Wdrażanie ekologii w plastyce
Uczniowie podczas pracy wykorzystują różnorodne techniki plastyczne na podstawie pór roku za pomocą podstawowych kolorów i przy materiałach ekologicznych w procesie rozwijania swobodnej ekspresji plastycznej w kl. III szkoły podstawowej.
Nauczyciel Agnieszka Siemko