Miesiąc: lipiec 2018

Wakacyjna wyprawa w Pieniny

24 czerwca odbyła się rodzinna wyprawa z dąbrowskim PTTK na Trzy Korony. To już trzecia wycieczka, w której uczestniczyły dzieci wraz z rodzicami oraz nauczyciele. Mali turyści dzielnie dotrzymywali kroku przewodnikowi. Najmłodszy uczestnik miał zaledwie 4 lata.Wszyscy zdobyli szczyt – BRAWO. Do grupy z „DWUNASTKI” dołączyły też zaprzyjaźnione rodzinki, mamy nadzieję, że będą uczestniczyły w naszych…
Czytaj dalej

Detektywi historii na szlaku

17 maja 2018 roku odbył się Szkolny Rajd po Gołonogu – Śladami Miejsc Pamięci z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. W ramach Rajdu uczestnicy rozwiązywali zagadki związane z dzielnicą Gołonóg. Mimo niepogody uczestnicy chętnie podjęli wyzwanie. Po trzygodzinnej wędrówce grupy wstawiły się na mecie rajdu w siedzibie Szkoły Podstawowej nr 12, która w tym…

Wyprawa w Beskid Mały

5 maja 2018 r. uczniowie naszej szkoły wraz z rodzicami uczestniczyli w kolejnej  wyprawie w góry – tym razem w Beskid Mały. Przy pięknej pogodzie, panoramach górskich, odrobinie wysiłku zawitaliśmy do schroniska na Leskowcu i zdobyliśmy szczyt Leskowca oraz Groń Jana Pawła II. Nie zapomnieliśmy o najmłodszych i przekazywanej im wiedzy turystycznej, którą mogli sprawdzić podczas…
Czytaj dalej

Zdobywamy Bendoszkę

21 kwietnia wyruszyliśmy na wycieczkę po Beskidzie Żywieckim. Rozpoczęliśmy naszą wędrówkę z Rycerki Kolonii zielonym szlakiem do schroniska na Przegibku, które leży na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. W schronisku mogliśmy odpocząć i spróbować bardzo smacznej domowej kuchni. Najwytrwalsi zdobyli Bendoszkę Wielką (1144 m n.p.m.), na której szczycie znajduje się Jubileuszowy Krzyż Ziemi Żywieckiej postawiony tam…